15.1.14

βρέχει


"Μερικές φορές πρέπει να σωπαίνει κανείς, για να µπορέσει ν’ ακούσει τη µουσική πίσω απ’ τον ήχο της βροχής", ακούγεται να λέει από το βήμα της Βουλής ο προοδευτικός πολιτικός με την όψη του Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, πριν αποσυρθεί στη σιωπή και εξαφανιστεί -στο Μετέωρο Βήμα του Πελαργού.  Η βροχή στο έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου ήταν πάντα ο θόρυβος της Ιστορίας, οι εξελίξεις, η πολιτική, αυτό που συμβαίνει σε όλους και για όλους. 

Ο ίδιος ο δημιουργός, την εποχή των γυρισμάτων της Σκόνης του Χρόνου, έγραφε:

"Άρχισα να γράφω πολύ νωρίς, εκείνη την ίδια εποχή, κάτω απ’ την ταραχή και τη συγκίνηση που μου είχαν δημιουργήσει οι αναταράξεις της Ιστορίας που είχαν προηγηθεί. Οι σειρήνες του πολέμου του ’40. Η είσοδος του Γερμανικού στρατού κατοχής σε μια έρημη Αθήνα. Πρώτοι ήχοι, πρώτες εικόνες. Έπειτα, ο Εμφύλιος το Δεκέμβρη του ’44. Η σφαγή. Η καταδίκη του πατέρα σε θάνατο. Το χέρι της μητέρας να τρέμει στο δικό μου καθώς ψάχναμε να βρούμε το πτώμα του ανάμεσα σε δεκάδες άλλα, σε ένα χωράφι. Καιρό μετά ένα μήνυμα του από μακριά. Η επιστροφή του μια μέρα βροχής. Πρώτες ιστορίες. Πρώτη επαφή με τις λέξεις, λέξεις που αναζητούν εικόνα. Τότε δεν ήξερα. Το κατάλαβα αρκετά αργότερα όταν έγραψα την πρώτη λέξη στο πρώτο σενάριο. Η λέξη ήταν «βρέχει»."